Grafiskais dizains 2021. gadā.

helpmytask ads

Dzirdot vārdus “grafiskais dizains” – katram no mums rodas dažādas asociācijas. Kāds vispirms domā par interneta dizainu un mobilajām aplikācijām, kāds, savukārt, domā par vizītkartēm un brošūrām, bet kāds par iepakojuma dizainu un zīmola identitāti.

Iemesls tam ir tas, ka grafiskais dizains kā komunikācijas prasme koncentrējas uz idejas vizuālo skaidrojumu, un apkopo visu iepriekš minēto.

Mūsdienu konkurences pasaulē grafiskais dizains ir kļuvis par neatņemamu katra biznesa sastāvdaļu. Tam ir svarīga loma, apvienojot tehnoloģijas, estētiku un radošo domāšanu. Ar tā palīdzību jūs varat parādīt savu ideju vai projektu, tik prasmīgi, ka tas vēl ilgi paliks jūsu auditorijas atmiņā.

Paveroties apkārt, jūs atradīsiet dizainu it visur – sākot no rīta kafijas iepakojuma līdz pat reklāmas izkārtnēm, stāvot sastrēgumā ceļā mājup. Tagad, 2021. gadā, vizuālais saturs vairāk nekā 40 reizes biežāk tiek kopīgots sociālajos medijos nekā jebkura cita veida saturs. Palicis ir acīmredzams un pat nepieciešams, lai mums būtu vismaz dažas pamatzināšanas par galvenajiem dizaina veidiem un principiem.

Šajā rakstā mēs izcēlām vairākus aktuālus grafiskā dizaina veidus, lai labāk izprastu katru dizaina jomu un palīdzētu jums izvēlēties speciālistu ar atbilstošām prasmēm jūsu uzdevumam. Tātad sāksim!

1. Vizuālās identitātes grafiskais dizains jeb brendings

Katram biznesam, neatkarīgi no tā, vai tas ir mazs, vidējs vai liels, ir savs personīgais stāsts, kas ir sava veida dialogs ar pasauli. Lai šis stāsts sasniegtu vēlamo auditoriju, arī ir nepieciešama tā saucamā vizuālā identitāte.

Tātad vizuālās identitātes grafiskais dizains ir: zīmola identitātes vizuālie elementi, kas darbojas kā zīmola seja, lai sazīmētu nemateriālās īpašības, izmantojot attēlus, formas un krāsas.

Šī identitāte ir tas, kā uzņēmums stāsta par savu personību, toni un būtību, kā arī atmiņām, emocijām un pieredzi, ar kuru vēlas dalīties un iesaistīt potenciālos klientus. Sevī tas ietver, bez šaubām – logo, kā arī tipogrāfiju, piemērotas krāsu paletes un attēlu kopumus, kas atspoguļo zīmola personību.

Papildus standarta vizītkartēm un korporatīvajām rakstāmlietām, dizaineri bieži izstrādā vizuālo zīmolu vadlīniju (stila ceļvežu) kopumu, kurā aprakstīti padomi un sniegti vizuālā zīmola veidošanas piemēri, kas tiks izmantoti dažādos plašsaziņas līdzekļos. Šīs vadlīnijas palīdz nodrošināt zīmola tēla pastāvību un uzticamību turpmākajā darbā.

Vizuālās identitātes grafiskajiem dizaineriem jābūt pamatzināšanām par visiem grafiskā dizaina veidiem, lai izveidotu visiem pieejamajiem kanāliem piemērotus vizuālos elementus. Viņiem ir vajadzīgas arī izcilas komunikācijas, konceptuālas un radošas prasmes, kā arī interese par nozaru, organizāciju, tendenču un konkurentu izpēti.

Vizuālās identitātes grafisko dizaineru prasmes parasti tiek uzlabotas arī mārketinga un reklāmas grafiskā dizaina jomā. Tāpēc, veidojot vizuālo identitāti, viņiem vienmēr jāapsver, kā tā vēlāk iederēsies kopējā mārketingā un reklāmā.

2. Mārketinga un reklāmas grafiskais dizains

grafiskais dizains 2021

Kad lielākā daļa cilvēku domā par grafisko dizainu, viņi domā par dizainu, kas izveidots mārketingam un reklāmai.

Reklāma ir mums visapkārt. Tā burtiski mūs bombardē no TV ekrāniem, kliedz no veikalu plauktiem un piepilda visas iespējamās brīvās vietas sabiedriskajās telpās. Jebkuras veiksmīgas reklāmas rezultāts, protams, ir produkta vai pakalpojuma pārdošana, ko reklamētājs piedāvā.

Bet vai jūs kādreiz esat domājis, cik daudz laika nepieciešams, lai izveidotu veiksmīgu kampaņu un saistošu reklāmu, kas nevainojami pārraida iecerēto stāstu? Šeit mēs nerunājam par stundām, bet gan par dienām vai pat mēnešiem, kamēr tiek izstrādātas idejas, pētīti patērētāju ieradumi un galējā vizuāla radīšana.

Tātad mārketinga dizaineriem ir nepieciešamas izcilas komunikācijas, plānošanas un izpētes prasmes. Viņiem jāpārzina produktu vai pakalpojumu zīmols, kā arī viņu mērķa auditorijas paradumi.

Dizaineri, kas veido reklāmu, ir ne tikai talantīgi radošajā dizainā, bet arī lieliski orientējas, kā pārdot produktu un piesaistīt patērētāju uzmanību. Viņi, iespējams, strādā kā freelanceri vai kā daļa no uzņēmuma vai tā radošās komandas, protams, tas ir atkarīgs no budžeta, kas tiek ieguldīts pašā reklāmā.

Dizaineri var specializēties noteikta veida plašsaziņas līdzekļos (piemēram, automašīnu aplīmēšanā vai arī žurnālu reklāmās) vai arī izveidot plašu piedāvājumu drukas, digitāliem un citiem materiāliem. Lai gan tradicionāli vērsts uz druku, šāda veida dizains ir izaudzis, iekļaujot vairāk digitālo materiālu, īpaši lietošanai satura mārketingā un digitālajā reklāmā.

Mārketinga grafiskā dizaina piemēri:

3. UI (Lietotāja saskarnes) grafiskais dizains

UI dashboard

Jūs, iespējams, jau esat dzirdējuši par terminu UI un UX, bet vai jūs zināt, ko tas īsti nozīmē? Lietotāja saskarne (UI) ir veids vai sistēma, kā lietotājs mijiedarbojas ar kādu konkrētu ierīci vai lietojumprogrammu. Vienkāršākiem vārdiem runājot, piemēram, automašīnā tā ir stūre un pedāļi, savukārt, aplikācijā – tās ir sistēmas izvēlne, pogas un attēli. Lietotāja saskarnes dizains ir projektēšanas process, kas padara to ērti lietojamu un nodrošina lietotājam draudzīgu pieredzi.

User inteface
UI design

UI ietver sevī visu to, ar ko lietotājs mijiedarbojas – ekrānu, tastatūru un peli.

Grafiskā dizaina kontekstā lietotāja saskarnes dizains koncentrējas uz lietotāja vizuālo pieredzi un ekrānā redzamajiem grafiskajiem elementiem, piemēram, pogu, izvēlnēm, mikro detaļām un daudz ko citu. UI dizainera uzdevums ir apvienot estētisko baudu ar tehniskajām iespējām. UI dizaineri specializējas datora lietotnēs, mobilajās lietotnēs, tīmekļa lietotnēs un spēlēs. Viņi cieši sadarbojas ar UX (lietotāja pieredzes) dizaineriem, kuri nosaka lietotnes darbību, un UI izstrādātājiem, kuri, savukārt, raksta kodu, lai viss sekmīgi darbotos.

Mobilā nozare aug izteikti straujos tempos. Uzņēmumi ir aktīvi sākuši demonstrēt savu saturu un pakalpojumus, ar interneta lietotņu starpniecību. Izmantojot lielisku mobilo lietotņu dizainu, dizaineris ir atbildīgs ne tikai par to, lai produkts būtu skaists, bet arī par dialoga veidošanu starp lietotni un lietotāju. Profesionāli lietotņu dizaineri lieliski apzinas mūsdienu jaunākās tendences. Viņi zina, kā noformēt lietotni ar elegantu saskarni, nevainojamām ikonām un izcilu dizainu.

Lietotāja saskarnes grafiskā dizaina piemēri:

4. Publikācijas grafiskais dizains

Agrāk druka bija galvenais informācijas sniegšanas un saņemšanas līdzeklis. Poligrāfijas nozare darbojās pilnā sparā, izlaižot lielu daudzumu izdruku, piemēram, grāmatas, avīzes, žurnālus, katalogus un daudz ko citu. Bet laiks mainās, un tehnoloģija progresē. Šodien digitālais medijs ir pats populārākais. Vidēji lietotāji savās mobilajās ierīcēs pavada 5 stundas dienā. Tāpēc nav brīnums, ka cilvēki arvien mazāk lasa avīzes, bet gan vairāk lasa ziņas tīmekļa vietnēs. Lietotāji ir aizstājuši grāmatas ar e-grāmatām, modes tendencēm sekojot sociālajos tīklos un iepērkoties tiešsaistē.

Grafiskie dizaineri, kas specializējas publikācijās, sadarbojas ar redaktoriem un izdevējiem, lai izveidotu izkārtojumus ar rūpīgi atlasītu tipogrāfiju un pavadošo vizuālo materiālu, kas ietver fotogrāfiju, grafiku un ilustrācijas. Publikāciju dizaineri var strādāt kā freelanceri, kā radošo aģentūru darbinieki vai arī kā daļa no izdevniecības uzņēmuma.

Publikāciju dizaineriem jābūt izcilām komunikācijas, izkārtojuma un organizatoriskām prasmēm. Papildus grafiskā dizaina zināšanām viņiem ir tāpat jāpārzin krāsu pārvaldība, druka un digitālā publikācija.

Lietotāja saskarnes grafiskā dizaina piemēri:

5. Iepakojuma dizains

Iepakojumam ir divas svarīgas lomas – vienlaikus pasargāt produktu to uzglabājot, izplatot un pārdodot, kā arī tiešai patērētāju uzrunai un piesaistīšanai, kas padara to par ļoti vērtīgu mārketinga rīku. Katra kastīte, pudele un soma, katra kārba, konteiners vai cits iepakojums ir iespēja pastāstīt par savu zīmolu.

Iepakojuma dizaineri rada koncepcijas, izstrādā maketus un izveido drukai gatavus failus produkta iepakojuma ražošanai.  

Tas prasa speciālistu padziļinātas zināšanas par drukas procesiem un rūpīgu izpratni par rūpniecisko dizainu un ražošanu.

Viņiem jāseko līdzi tendencēm un konkurencei. Iedomājieties situāciju, ka kāds produkts atrodas mazumtirdzniecības veikalā blakus tā tiešam konkurentam ar tādu pašu krāsu un formu, kas it nemaz neizceļas, un patērētājam ir krietni grūtāk to pamanīt vai vispār ieraudzīt. Iepakojumam jābūt novatoriskam, tam jābūt izceļošam, „jāmudina” patērētājus izvēlēties tieši šo produktu.

Iepakojuma dizaineri var būt kā “Šveices nazis” vai arī specializēties noteikta veida iepakojumā (piemēram, etiķetēs vai dzērienu pudelēs) vai arī, piemēram, noteiktā nozarē (pārtika vai bērnu rotaļlietas). Viņu darbam, papildus spēcīgām zināšanām par druku un rūpniecisko dizainu, ir nepieciešamas visaugstākās konceptuālās un plānošanas prasmes. Viņiem jābūt elastīgiem, lai tie atbilstu klientu, tirgotāju un ražotāju prasībām, kā arī būtu skaidri jāapzinās pašreizējās tendences.

6. Animācija / Kustības grafiskais dizains

Vienkārši sakot, kustības grafika ir kustībā esoša grafika. Tā var ietvert sevī animāciju, audio, tipogrāfiju, attēlus, video un citus elementus un efektus, kas tiek izmantoti tiešsaistes medijos, televīzijā un filmās. Medija popularitāte pēdējos gados ir strauji pieaugusi, jo tehnoloģija uzlabojās un video saturs ir kļuvis par acīmredzamu līderi.

Kustības grafiskais dizains ir kļuvis par izteikti svarīgu tendenci. Uzņēmumu vidū pieaug pieprasījums prezentēt savus produktus un pakalpojumus ar īsām animācijām. Izņemot mārketinga mērķus, animācijas tiek izmantotas videospēlēs, lietojumprogrammās, baneros, animētos tekstos un subtitros, kā arī daudz kur citur. Mūsdienās milzīgu popularitāti ir ieguvis gif formāts, kas ir īpaši izplatīts jauniešu vidū. 

“Kustības grafikas dizainers” ir  salīdzinoši jauna dizaineru specialitāte, kura ir atrodama visās digitālajās platformās, kas ir radījis arvien jaunas jomas un iespējas sevis prezentēšanai.

Kustības grafiskā dizaina piemēri:

7. Vides grafiskais dizains

Vides grafiskais dizains vizuāli savieno cilvēkus ar vietām, lai uzlabotu viņu vispārējo pieredzi, padarot vietas neaizmirstamākas, interesantākas, informatīvākas vai arī padara tās vieglāk atrodamas. Mēs pat neapzinamies, cik ļoti vides grafiskais dizains ietekmē mūsu ikdienu.

Vides grafiskā dizaina piemēri:

Ceļa atrašana ir īpašs vides grafiskā dizaina veids, kas sastāv no stratēģiskām zīmēm, orientieriem un vizuālām norādēm, kas palīdz cilvēkiem noteikt, kur viņi atrodas un kur viņiem tālāk jādodas, lai viņi varētu nokļūt sev vēlamā vietā bez nevajadzīga apjukuma.

Vides grafiskais dizains ir daudznozaru nozare, kas apvieno grafisko, arhitektūras, interjera, ainavu un rūpniecisko dizainu. Šie konkrētie speciālisti sadarbojas ar profesionāļiem katrā no šīm jomām, lai plānotu un veiksmīgāk īstenotu savus dizainus. Tāpēc labiem dizaineriem parasti ir izglītība un pieredze gan grafiskajā dizainā, gan arhitektūrā. Viņiem jāpārzin rūpnieciskā dizaina koncepcijas un jāprot lasīt un ieskicēt arhitektūras plānus.

Parasti vides grafiskais dizains ir statiskas izdrukas, taču digitālo interaktīvo displeju popularitāte turpina pieaugt kā instruments, lai radītu cilvēkiem saistošāku pieredzi.

8. Māksla un ilustrācijas grafiskajam dizainam

Grafiskā māksla un ilustrācija bieži tiek uzskatīta par sinonīmu grafiskajam dizainam, tomēr katra no tām ir ļoti atšķirīga. Grafiķi veido kompozīcijas komunikācijai un problēmas risināšanai, savukārt, dizaineri un ilustratori – oriģinālus mākslas darbus. Viņu mākslai ir dažādas formas, sākot no tēlotāja mākslas līdz dekorēšanai un beidzot ar literatūras ilustrācijām.

Kaut arī grafiskā māksla un ilustrācija tehniski nav grafiskā dizaina veidi, grafiskā dizaina kontekstā tiek radīts tik daudz komerciālai lietošanai, ka bieži tie ir neatšķirami.

Vides grafiskā dizaina piemēri:

Grafiskie mākslinieki izmanto jebkuru mediju un paņēmienu kombināciju, lai radītu savus darbus, sadarbojoties ar rakstniekiem, redaktoriem, vadītājiem, tirgotājiem un mākslas direktoriem visos grafiskā dizaina veidos. Bieži vien viņu pamatizglītība ir tēlotājmākslā, animācijā vai arhitektūrā. Šīs prasmes, kas nereti pārklājas, ļauj atrast grafiskos dizainerus, kuri strādā gan kā grafiskie mākslinieki, gan kā ilustratori (un otrādi).

Izvēlieties tieši Jums piemērotas nozares dizaineri, kas Jums spēs nodrošināt visu nepieciešamo, lai piedotu jūsu idejai un produktam spārnus. Kad meklēsiet jums piemērotu izpildītāju, kas uzņemtos dizaina darbu, šo dažādo grafiskā dizaina veidu pārzināšana palīdzēs jums noteikt nepieciešamo speciālistu. 

un atrodi savu īsto dizaneri

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp